דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארטריטיס (דלקת פרקים) ורפואה סינית 

מאת    [ 18/08/2011 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 4167 פעמים ]

ארטריטיס Arthritis הינה דלקת בפרקים מלווה בכאב, נפיחות, דפורמציה (שינוי צורה), הפחתת טווח תנועה, התקשות והתאבנות. היא נובעת כתוצאה מזיהום, טראומה, התנוונות, בעיות מטבוליות או נטייה גנטית. אף שיש כמאה סוגים שונים של ארטריטיס כולם נחלקים בהתאם לתסמינים, מקור הבעיה, מיקום ומניפסטציה בין חמש קבוצות עיקריות: אוסטיאוארטריטיס (דלקת פרקים ניוונית), ארטריטיס רומאטודי (דלקת פרקים שיגרונית), ספונדיליטיס, לופוס ופיברומיאלגיה. 

אוסטיאוארטריטיס Osteoarthritis הינה מחלת פרקים ניוונית הנובעת מניוון או חסר בסחוס באיזור המפרק. החסר או השחיקה בסחוס גורמים לעצמות הפרק להשתפשף זו בזו לכאב ודלקות. זוהי מחלת הפרקים השכיחה ביותר. האיזורים הפגיעים ביותר הינם הידיים, הרגליים, השדרה המתניים והברכיים.

ארטריטיס שיגרוני Rheumatoid Arthritis או שגרון הינה מחלה אוטואימיונית היוצרת דלקות כרוניות בפרקים ולעיתים אף באיברים אחרים בגוף. מחלה אוטואימיונית היא מחלה שבה הגוף מותקף בידי המערכת החיסונית העצמית שלו. זוהי מחלה פרוגרסיבית וכיליונית אף שלעיתים ייתכן שיהיו במהלכה תקופות ארוכות של רגיעה.

ספונדיליטיס Spondylitis היא מחלה שבה איזור עמוד השדרה התחתון נחשף לדלקות כרוניות אשר גורמות בתורן לאנקילוסיס Ankylosis - התכה והתחברות של מספר חוליות השדרה יחד, דבר שגורם למאובנות וחוסר יכולת תנועה בעמוד השדרה וציר השלד המותני.

גאוט Gout או שיגדון הוא מצב בו גבישים של חומצת שתן מתרכזים באזורים שונים של הגוף דבר שיכול לגרום לדלקות פרקים, ירידה בתפקוד הכליות עד כדי כשל כלייתי ואבני כליות. לעיתים קרובות בהונות הרגליים נפגעות תחילה.

SLE/Lupus/זאבת - יכולה לפגוע בעור, בלב, בריאות, בכליות, בפרקים ובמערכת העצבים. 

פיברומיאלגיה Fibromyalgia הינה מחלה כרונית שגורמת לכאב, התאבנות ורגישות בשרירים, בגידים ובפרקים. בדרך כלל ניכרות גם הפרעות שינה, עייפות רבה ושיבושים ביציאות. הכאב ברקמות אינו מלווה בדלקות לכן פיברומיאלגיה אינה מתפתחת לכלל נזק לאיברים פנימיים או לדפורמציות. המחלה תוקפת בעיקר נשים.

הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי בארטריטיס מתחיל בדרך כלל בנטילת נוגדי דלקות ומשככי כאב שלא על בסיס סטרואידי NSAIDS כגון אספרינים, שגורמים לתופעות לוואי הרסניות למערכת העיכול. השלב הבא הוא תרופות סטרואידיות כגון קורטיזון שפועלות לטווח קצר בלבד על תופעות הלוואי שלהן, או תרופות מסדרת מרסני COX 2 עוקפי קיבה כגון ויוקס (שהוסר מהמדפים), והשלב הסופי הוא התערבות כירורגית ניתוחית. הסיכון בניתוח הוא עצום ואין בו כל ערובה להצלחה. גם החלפת פרקים כגון ברכיים מוגבלים ביעילותם לטווח זמן ארוך.

הרפואה הסינית הופכת להיות לברירת המחדל הטבעית הראשונה לטיפול בארטריטיס מכיוון שהיא בטוחה, יעילה ועונה לבעיית השורש של המחלה בגישה הוליסטית ללא תופעות לוואי הרסניות ולא רק משככת זמנית את הכאב.

ארטריטיס מתואר ברפואה הסינית כמצב של חסימה המלווה בחום. העיקרון הטיפולי לפיכך יהיה הגברת הסירקולציה, הפגת חום, שיכוך הכאבים וחיזוק השרירים והגידים באזור הפגוע. הדיקור עצמו מעורר הפרשת אנדורפינים שהם משככי כאב טבעיים בגופנו שיעילים בהשפעתם פי חמישה ממורפין. להחלמה חשוב שבנוסף לדיקור יהיה שימוש גם בצמחי מרפא סיניים בצורת פורמולות שניטלות בכמוסות, מרקחות או גלולות, שיעילות במיוחד לריפוי טבעי ללא תופעות לוואי. וכן עצות תזונתיות והמלצות לשינוי באורחות חיים. כל זאת ביחד נועד להשיג הקלה בכאב אך גם תוצאות טובות לטווח הארוך. בנוסף, הרפואה הסינית יכולה לעזור בלהוריד משקל גוף כדי להפחית מהלחץ שמופעל על פרקים נושאי משקל כגון ברכיים ומתניים. חיזוק שרירים וגידים יעזור למוביליות ולסירקולציה הנדרשים במקרים של התאבנות וירידה בתנועתיות כפי שכה שכיח לראות במרפאה במקרים של ארטריטיס. שהרי ההגדרה הממצה ביותר לחיים במילה אחת היא...תנועה!

אפי כפיר L.Ac מומחה בינלאומי לרפואה סינית  אתר הבית: www.kfir.net
מטפל מזה יותר מעשרים וחמש שנה. המרפאה ממוקמת ליד בית החולים איכילוב במרכז תל אביב. הטיפולים אישיים ופרטניים ומבוצעים בידי אפי כפיר L.Ac בלבד.
לקביעת תור יש להתקשר ולקבוע מראש בטלפון  054-4804538.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב